-
Tallinna Laagna Gümnaasiumi õpetaja ja õpilane: „Meie jaoks on TORE olnud teadlik valik…”
Stuudios on äsja TORE põhikoolituste põhimoodulid läbi teinud osalejad Tallinna Laagna Gümnaasiumist. Värske TORE juhendaja sotsiaalpedagoog Cätlin Juursalu teadis juba ülikoolis õppides, et koolis ta käivitab kindlasti noorelt-noorele tugiõpilassüsteemi. Cätlin: „Meil oli plaan paigas juba TORE juhendaja väljaõppe ajal. Mul vedas ka noortega… Täna on meil TORE ring, kust noored saavad seda, mida nad on otsinud – igaühel on oma lugu ja oma vajadus. Mu unistus on teha kaks TORE ringi… Minu jaoks on see protsess olnud hästi lihtne – tohutult hea on sellist olulist asja teha, kui on juhtkonna toetus.” TORE noor Marin Möllits oli TORE positiivsete mõjudega juba kokku puutunud Raasiku Noortekeskuses ning seetõttu oli Laagna Gümnaasumis see…
-
TORE noormehed: „Tänu TOREle on meil julgust ja tunneme end vabamalt.”
NIPP! Tee oma koolis loovtöö mõnel TORE teemal. RETSEPT! TOreaalsus kontroll. Jaan Viirmann on Kehra Gümnaasiumi TORE noor, kes mäletab oma lugu tagasihoidliku poisina, kellele meeldis viibida mugavustsoonis ning pigem mitte silma jääda või midagi ette võtta. Tänaseks on tema suhtumine, oskused ja olukord täielikult muutunud. Põhikoolis otsustas Jaan hakata TORE ringis käima. Õpetajad hakkasid märkama tema arengut ning täna on Jaan oodatud kõneleja ning suisa kooli esindaja. Jaan ise ise naudib muutust selles osas, et on hakanud vastu võtma uusi võimalusi ning väljakutseid ja teeb seda avatult ja rõõmuga – ei mingit mugavustsooni enam. Jaan: „Kui ma näen, et kedagi on kiusatud, siis ma varem poleks julgenud juurde minna…
-
Automaaler: „Tore, kui kutsekoolis on TORE!”
Riia Orgmets on teise kursuse automaalri eriala õpilane Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskoolist. Ta on läbinud TORE põhikoolituse ja näeb, et TOREst peaks noored oluliselt rohkem teada saama, sest see on tõesti vajalik ning võib vägagi meeldima hakata… Riia: „Kooli poolt on see väga huvitav, et TORE on sisse toodud. Endal on julgema ja kindlam, kui Sul on selline tagataust olemas… Ja teistelt noortelt olen kuulnud positiivset tagasisidet. Olen saanud võimaluse ka ise TORE tundi läbi viia – ka õpetajatele. Neile oli see hea vaheldus. Kohe oli väga lahe võrdlus, kuidas on õpilastega ja õpetajatega TORE tundi teha. “ Liina Kikkas on Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskooli sotsiaalpedagoog ja TORE juhendaja, kes…
-
TORE vilistlane Karl Joonas Alamaa: „Mis see Sinu asi on – ega Sina neid pükse ei kanna!”
Stuudios on TORE vilistlane ja moekunstnik Karl Joonas Alamaa (KJA), kes on saanud moekollektsiooni loomisel inspiratsiooni kiusamiskäitumise uurimisest. „Senikaua, kuni me ei reageeri, ei muutu midagi. Palju on selle uurimise juures inspireeritud minu enda TORE kogemusest ja teadmistest. Kõige huvitavam tundus mulle kiusamiskäitumise osapooltest passiivne kõrvalseisja ehk tegelikult kiusamiskäitumise kütus. TORE kogemus on minu jaoks märgiline, see tohutult avardas ja avas. See inimeste parem tundmaõppimine… “ „Maitse üle ei vaielda (ladina keeles: de gustibus non est disputandum – maitse(te) üle ei vaielda) – algselt oli see mõte meelelise sisuga, aga nüüd on see saanud sotsiaalseks nähtuseks – inimeste rõivavalikud jäävad tihtipeale ette… TOREs oldud aeg on mu sotsiaalset närvi kasvatanud…
-
TORE vilistlane ja tugiõpilaseeskuju: „Ei tasu kritiseerida teisi, vaid tegelikult saad ise palju ära teha.”
Stuudios on TORE koolitaja ja mentor ning juhatuse liige Aili Avi koos TORE vilistlase Triin Sooäärega. See saade on rikas nii mitme mõte poolest – kuidas TOREsse võib sattuda ka tagurpidi? Kuidas mäng on kasulik? Kust mängud tekivad, mida need teevad ja mida silmas pidada? Miks õpetaja peaks mängima? Miks noor peaks proovima midagi korraldada?Aili on TORE ühingus väga oodatud mängude ja metoodikate jagaja, ta jagab oma lugu: „See pole päris nii, et tulete koolitusele ja siis teist saab imeline juhendaja… ma pean ka ausalt rääkima – see on ka vaevarikas ja raske. Kui te TORE metoodikaid oskuslikult kasutate, siis te hakkate armastama nii üht kui teist osa iseendast… Mäng…
-
Rein ja Hannes: „Me olime kiusajad, TORE muutis meie elu täielikult!”
Stuudios on pulmaisad, mõisa peremees, laulja, ettevõtja – jääb mulje, et väga palju saatekülalisi korraga!Tegelikult on saates kaks pereisa, kes mäletavad täpselt oma muutumise lugu. Hannes Lents on üks TORE ajaloo noorimaid koolitajaid – kirglik ja ehe oma kogemuse levitaja ja kandja! Rein Saar on TORE vilistlane, kes väga kiiresti jõudis oma eeskujuga kutsuda esile muutusi oma kooli eakaaslaste suhete paranemises ning hakkas silma ka vabariiklikel TORE sündmustel. Hannes on tänulik, et TORE koolitus muutis teda inimesena kardinaalselt: „Mul käis kraks ära. Ei või olla, ma olin kiusaja. Mida ma teinud olen? Varisesin kokku… kildudeks ja siis sa paned need killud uuesti kokku…Kõik mu tänased väärtushinnangud on TORE koolituselt –…
-
TORE koolitajate pildikaardi ennustus: „Me peame udust välja ujuma, julgema läbida tumedaid tunneleid. Lõpus on valgus!”
Maire Lilleberg on TORE koolitaja, kes tegeleb psühhodraama, coachingu ja supervisiooniga ning igapäevaselt töötab Tallinna Muusikakeskkooli sotsiaalpedagoogina. Stuudios on ta koos oma „õpilase” Epp Priimägiga, kes tänaseks on ka ise TORE koolitaja, kes tegeleb samuti psühhodraama, coachingu ja supervisiooniga ning väga suurt rolli tema elus mängib NAER. Mõlemad saatekülalised on nad rõõmsad eluaegse õppimise üle – õppida saab iga päev – kasvõi väikeseid asju ja ka end ümbritsevatelt kaaslastelt. Epp koges juhendaja koolitusel, et seal oli nii lõbus, naljakas ja nii tore: „Ülikoolis ei õpetatud tollel ajal seda, et noori tuleb kaasata ja nendega tuleb mängida. TORE oli oma ajast ees ja ta mõjutas seda, kuidas ma õpetasin, tegin asju…
-
Et meil oleks TORE noor, TORE kool, TORE Eesti!
Meie väärtused ja sekkumisloogika on: Teadlik ja süsteemne noorte kaasamine koolielu parendamisse.Oskuslik olemasolemine ja omaalgatus omavahelises suhtluses.Rõõmu- ja rahuallika püsiühendus enesega.Ennetav mõtteviis, elujaatav ning empaatiline suhtumine ning eeskujud.
-
Pereisa Mati: „TORE õpetab elulisi asju. Ma olen TORE ringis see isik, tänu kellele käib rohkem noormehi TORE ringis.”
Eskelid – terve pere on TORE – ema Merit ja isa Mati töötavad Laulasmaa koolis TORE ringi juhendajatena ning tütar Mari on TORE noor, kes rõõmustab selle üle, et on tänaseks juba hästi palju saanud teistele noortele mänge teha. Perre kuulub veel kaks poega – Jüri ja Mattias ning perega koos elab ka 103. aastane vanavanaisa.Pereisa Mati peab veidi naljakaks looks seda, kuidas ta sattus TORE juhendaja koolitusele. „Läksin noorte saatjana kaasa ja jäin. Tegemist on väärika ettevõtmisega. Sain oma abikaasa ettevõtmistest ka rohkem teada. Ma olen TORE ringis see isik, tänu kellele käib rohkem noormehi TORE ringis. TORE aitab empaatiat kujundada, et üksteisest paremini aru saada. Eneseanalüüs on keeruline,…
-
TORE vilistlased: „Praegusel ajal on vaja oskuslikult olemas olla!”
Tunnustuse – vilistlase vägeva panus – sai tänavu – Helina Viigand, kes alustas TORE ringis käimist Türi Põhikoolis. Temaga koos on saates Britta Urva, kes sattus TORE ringis käima üsna juhuslikult ja hoopis Raasiku noortekeskuse kaudu. Helina on südamest tänulik TOREst saadud kogemuste ning püsivate tutvuste eest: „Ma tunnen, et tahan ennasta ja enda aega panustada TOREle! Hoidke neid kontakte, mida TORE kaudu saate! Hea suhtluse õppimiseks Sul on reaalselt vaja olla füüsiliselt kohal! TOREkad on seda õppinud, nad mõtlevad teistmoodi, nad mõistavad rohkem teisi inimesi… “ Britta meelest tuleb üldisele eneseväljandusele kasuks teadlik ja regulaarne harjutamine: „Just need TORE tunni alguse ja lõpuringid, kus Sa räägidki, kuidas Sul on…