Saarlased: „Kooliröömuks saab alati TORE kaardiga lajatada!” Matemaatika õpetaja: „Noor saab önnevalemi koostisosad TOREst!”
Saaremaa koolide TORE juhendajad Kristin Lauri ja Kelly Erin-Uussaar räägivad oma TORE teekonnast ning TORE juhendaja töö võludest.
Kui Kelly (juhendaja aastast 2009) TORE koolitusele “saadeti”, tundis ta, et raamitletud matemaatikuna satub ta “täiesti valesse kohta”.
Tänaseks on Kelly väga tänulik: „Ma sain selle õige tunde kätte – et ma tahan TOREs olla ja see oli väga mõjus, kuidas mina tulin kastidest välja… Alguses ma ütlesin, et see TORE pole minu valdkond. Koolitusel olin väga skeptiline ja õhtul parandasin seal hoopis kontrolltöid. Aga oluline osa õpetaja tööst, mida mulle ülikoolis ei õpetatud, see tuli TORE kaudu. Sealt arenes ka minu kirg mänguteooria vastu ja kuidas seda siduda väga raske ainega – matemaatikaga! Mul oli endal ka põnev, ma ise õpetajana särasin oma tunnis neid TORE asju tehes.”
Kristin oli leidnud ema kapist TORE juhendaja käsiraamatu ning huvi ja kindel teadmise TORE juhendajad väljaõppesse tulla oli olemas kohe, kui avanesid uued koolitusgrupid (aastal 2017).
Kristin Lauri valik oli kindel: „Kui ma teada sain, et Saaremaal on TORE koolitus, siis ma teadsin kohe, et ma tahan sinna ja keegi ei pidanud mind veenma – ma ise veensin teisi… Kooliröömu jaoks on TORE kaart kogu aeg tagataskus, Sa saad alati võtta selle ja lajatada sellega ja tõesti on kasu…”
ÕNNEVALEMI KOOSTISOSAD:
- mugavusvajadus;
- turvalisuse vajadus;
- mõtestamise vajadus;
- eneseteostusvajadus;
- eneseaustusvajadus;
- kuuluvusvajadus.
Kelly ütleb, et valem tuleb igaühel ise koostada: „Igaüks peab nüüd ise vaatama, mis need valemi koostisosad on, mida tal endal on vaja ja kust ta neid rahuldada saab. Mina tean, kus noor saab need vajadused täidetud – ja see on TOREs!”
Mängleva kerguse, siira huvi, tõstva tänulikkuse, hoole, armastuse ning TOREdusega juhib vestlusi Marju Jaanimäe.
————
Saated valmivad koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumi ning Karjääristuudio meeskonnaga!